Entrevista a la coordinadora i a l’alumnat
Quin és el teu nom?
El meu nom és Cinta Roig.
Alumnes entrevistats:
Sarah Pons Martinez(16 anys)
Kiran kaur(17 anys)
Xavi Albertí Abellan(15 anys)
Luka Makar Zakharov Pelevin (17 anys)
Jose Martinez(16 anys)
Zara Andreas Kopp(16 anys)
De què ets professora? / Quins cursos fas?
Economia a 4rt, Empresa i disseny de models de negoci a 2n batx, taller de consum responsable a 2n ESO i, a més, coordinadora del treball de recerca (TRB).
Què fas a la teva assignatura?
Els alumnes trien un tema que volen investigar i fan el procés d'investigació, recullen dades, les analitzen i treuen resultats i conclusions.
Quant fa que fas aquesta assignatura?
Fa tres anys que faig el TRB perquè és una nova assignatura de LOMLOE.
Què és el treball de recerca? / Per a què serveix? El treball de recerca és com un entrenament pel treball de fi de grau de la universitat, la finalitat és practicar per aquell treball.
Quan s’entrega / quin temps tenen per fer-ho? Els alumnes tenen tot el curs per fer l'elaboració i al finalitzar, la presentació oral. Presenten les feines al final de curs. Segon de batxiller fa la presentació els dies 4, 5 i 6 de Novembre.
Creus què el temps que donen és molt, poc o suficient?
Crec que està bé el temps que donen.
Alumnes:
Sarah: podria haverr més temps.
Kira: és poc.
Xavi: està bé.
Luka: està bé, més o menys.
José: és suficient.
Zara: és molt de temps.
Què opina l’alumnat del TRB?
Alumnes:
Sarah: li agrada.
Kira: no m’agrada perquè has de dedicar molt de temps, i cercar informació fiable es fa difícil.
Xavi: li agrada.
Luka: si t’agrada el tema que has escollit, està bé.
Jose: crec és necessari fer-ho perquè així treballem per nosaltres mateixos i responem les nostres pròpies preguntes.
Zara: és innecessari, no m’agrada.
És molt difícil?
Alumnes:
La resposta en general ha estat: “més o menys / no”.
Zara: si, duu molt de temps.
Jose: depèn del tema que fas.
Duu molta feina?
Alumnes:
Sarah: si el dus al dia, no.
Kira : sí.
Xavi: no, més o menys.
Luka: si fas feina cada dia, no.
Jose: si poc a poc fas el treball no, però en general el treball és molt extens.
De qui va ser la idea de fer aquest treball?
Fa tres anys, per llei de noves assignatures, ja es feia a altres comunitats.
Quins són els temes que més surten normalment als treballs?
Són molt variats.
Van sortir alguns de videojocs, xarxes socials, …
Com es puntua el treball? Hi ha 7 criteris d'avaluació que es van puntuant al llarg de tot el curs, estan relacionats amb el procés de realització del treball.
En què consisteix el treball? / Quines son les pautes? (instruccions per fer el treball)
El treball ha de tenir una portada, índex, introducció, tema, objectius, hipòtesi, desenvolupament del treball, conclusions, bibliografia i annexos (opcional).
Què és fa amb el treball en acabar-lo?
Presentar-lo oralment quan et diguin els professors/es.
Conta molt a la nota final la nota del treball?
Com el treball és una assignatura, la nota del treball serà la nota final.
Us agrada la idea del treball?
Alumnes:
Sarah: si vols entrar a la universitat sí, si no, no.
Kira: no.
Xavi: sí, opina que és necessari fer-lo per aprendre a investigar.
Luka: li agrada.
Jose: personalment sí.
Zara: no.
Està anant bé en general?
Sí, per ara va bé, encara que les notes són molt variades.
Alumnes:
Sarah: sí.
Kira: l’any passat el va suspendre, ara creu que no va bé.
Xavi: sí.
Luka: l’any passat no li va anar bé, no va estar al dia.
Jose: sí, ara estan en el bàsic, després es complica més.
Zara: un poc malament, regular.
Alguna cosa que vulguis afegir?
No.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada