Treball de recerca a Batxillerat, el temut TRB

Entrevista a la coordinadora i a l’alumnat 


  • Quin és el teu nom? 


El meu nom és Cinta Roig.


Alumnes entrevistats: 

  • Sarah Pons Martinez(16 anys)

  • Kiran kaur(17 anys)

  • Xavi Albertí Abellan(15 anys)

  • Luka Makar Zakharov Pelevin (17 anys)

  • Jose Martinez(16 anys)

  • Zara Andreas Kopp(16 anys)

  • De què ets professora? / Quins cursos fas?

Economia a 4rt, Empresa i disseny de models de negoci a 2n batx, taller de consum responsable a 2n ESO i, a més, coordinadora del treball de recerca (TRB).


  • Què fas a la teva assignatura?

Els alumnes trien un tema que volen investigar i fan el procés d'investigació, recullen dades, les analitzen i treuen resultats i conclusions.

  • Quant fa que fas aquesta assignatura?

 Fa tres anys que faig el TRB perquè és una nova assignatura de LOMLOE.


  • Què és el treball de recerca? / Per a què serveix?  El treball de recerca és com un entrenament pel treball de fi de grau de la universitat, la finalitat és practicar per aquell treball.

  • Quan s’entrega / quin temps tenen per fer-ho? Els alumnes tenen tot el curs per fer l'elaboració i al finalitzar, la presentació oral. Presenten les feines al final de curs. Segon de batxiller fa la presentació els dies 4, 5 i 6 de Novembre.

  • Creus què el temps que donen és molt, poc o suficient? 

Crec que està bé el temps que donen.

Alumnes: 

Sarah: podria haverr més temps.

Kira: és poc.

Xavi: està bé.

Luka: està bé, més o menys.

José: és suficient.

Zara: és molt de temps.


  • Què opina l’alumnat del TRB?


Alumnes: 

Sarah: li agrada.

Kira:  no m’agrada perquè has de dedicar molt de temps, i cercar informació fiable es fa difícil.

Xavi: li agrada.

Luka: si t’agrada el tema que has escollit, està bé.

Jose: crec és necessari fer-ho perquè així treballem per nosaltres mateixos i responem les nostres pròpies preguntes.

Zara: és innecessari, no m’agrada.


  • És molt difícil?  


Alumnes:

La resposta en general ha estat: “més o menys / no”.

Zara: si, duu molt de temps.

Jose: depèn del tema que fas.


  • Duu molta feina?


Alumnes: 

Sarah: si el dus al dia, no.

Kira : sí.

Xavi: no, més o menys.

Luka: si fas feina cada dia, no.

Jose: si poc a poc fas el treball no, però en general el treball és molt extens.

  • De qui va ser la idea de fer aquest treball?

Fa tres anys, per llei de noves assignatures, ja es feia a altres comunitats.


  • Quins són els temes que més surten normalment als treballs?

Són molt variats.

Van sortir alguns de videojocs, xarxes socials, …


  • Com es puntua el treball? Hi ha 7 criteris d'avaluació que es van puntuant al llarg de tot el curs, estan relacionats amb el procés de realització del treball.

  • En què consisteix el treball? / Quines son les pautes? (instruccions per fer el treball)

El treball ha de tenir una portada, índex, introducció, tema, objectius, hipòtesi, desenvolupament del treball, conclusions, bibliografia i annexos (opcional).


  • Què és fa amb el treball en  acabar-lo? 

Presentar-lo oralment quan et diguin els professors/es.


  • Conta molt a la nota final la nota del treball? 

Com el treball és una assignatura, la nota del treball serà la nota final.

  • Us agrada la idea del treball?


Alumnes: 

Sarah: si vols entrar a la universitat sí, si no, no.

Kira: no.

Xavi: sí, opina que és necessari fer-lo per aprendre a investigar.

Luka: li agrada.

Jose: personalment sí.

Zara: no.


  • Està anant bé en general? 

Sí, per ara va bé, encara que les notes són molt variades.


Alumnes: 

Sarah: sí.

Kira: l’any passat el va suspendre, ara creu que no va bé.

Xavi: sí.

Luka: l’any passat no li va anar bé, no va estar al dia.

Jose: sí, ara estan en el bàsic, després es complica més.

Zara: un poc malament, regular.


  • Alguna cosa que vulguis afegir? 

No.  


Alumnat de Cooperació i Serveis a la Comunitat

3r ESO E

Laia Vargas Rodríguez -Barreiro

 Emma Centro Segura

 Lorna Luzuriaga Álvarez









Comentaris