1r i 2n de batxillerat: Viatge a Viena

VIATGE A VIENA

Les i els alumnes de batxillerat que tenen com a matèria optativa alemany, vàrem tenir la sort de poder viatjar a Viena, de dia 7 a dia 9 d'aquest mes de març. Vàrem ser un total de 20 persones qui hi anàrem (18 alumnes i la professora i el professor d'alemany del centre, na Mabel Lladó i en Xavier Forteza). Vàrem haver de fer una bona matinada el dia de partida, a les 5 del matí plantats a l'aeroport de Palma, per agafar l'avió a les 7. Va ser un vol tranquil. Un cop arribats a Viena, vàrem partir de seguida cap a l'alberg, molt acollidor. Vàrem guardar les motxilles i anàrem a descobrir el centre de la ciutat de Viena, un lloc molt gran i ple de vida. Al centre vàrem poder visitar diferents localitats, com Elisabeths Platz i Elisabeths Kirche, la KarlsplatzKarlsKirche, també vam veure la catedral de St. Esteban i un famós monument, dedicat a les persones que moriren per la pesta, Die Pestsäule (columna de la pesta). Just després aprofitarem per dinar (cadascú on va voler, ja que hi havia diversos llocs per elegir).

A les tres del migdia, teníem les entrades per anar al Belvedere, un palau convertit en museu, on vàrem tenir l'oportunitat de veure obres de Klimt (Der Kuss), de Monet, de Schiele i de Kokoschka (autors d'un estil Jugendstil), va ser una visita molt agradable, tots vam quedar atònits davant la immensitat del palau. Seguidament, aprofitàrem per tornar al hostal i descansar una mica, per després agafar l'Straßenbahn (el tramvia) i veure, des d'allà, la ciutat de nit, Das Rathaus (l'ajuntament), la VotivKirche (Església d'estil flamenc), Die Oper (l'òpera de Viena)...

Per acabar el primer dia vàrem anar a sopar a la Hauptbahnhof (l'estació de tren, on hi havia diferents gastronomies del món) i a dormir. El segon dia va ser més intens a causa del nostre cansament. Anàrem a berenar molt prest per partir ràpidament cap al Prater (el primer parc d'atraccions d'Europa, obert els 365 dies). Pujàrem a la Riesenrad (sínia) i a altres atraccions, encara que la gran majoria estaven tancades per l'estacionalitat. En acabar visitarem la Hundertwasser Village, una localització preciosa i abstracte. Després, anàrem a dinar al Naschmarkt (mercat típic amb molta varietat gastronòmica) i en acabar creuarem l'Stadtpark (un parc enorme, com el de Nova York) per anar cap al Palau de Sissi, Schönbrun (Font bonica), on ens varen donar una espècie de telèfons per escoltar la història del palau. Va ser un dels llocs més imponents que hem vist mai, amb uns jardins gegants i uns interiors d'estil

Barroc i Rococó. Tothom va quedar fascinat en veure la majestuositat d'aquell palau i del seu jardí. Per acabar el dia, vam anar al centre de Viena de compres i a veure amb un poc més de profunditat les meravelles de Viena. Finalment, tornarem a sopar al Hauptbahnhof i a l'alberg a "dormir" (on ningú va dormir massa i on tothom va gaudir molt de conèixer a nova gent de molts altres països). L'endemà a les 9 del matí érem a l'aeroport per tornar cap a casa, amb cares llargues i molta son, però el vol ens va jugar males passades. Al final arribarem a la una i mitja del migdia a Palma i així va acabar el nostre meravellós, però curt viatge. Ha estat una experiència que totes i tots repetiríem mil vegades, inoblidable.