La semana de Sant Antoni es van realitzar diferents tallers de glosa organitzats pel departament de Català. Aquests tallers varen consistir en fer un poc de teoria de com s’estructura i quin és el procés de creació açò sí, des de la vessant de la glosa improvisada, que és diferent , de la glosa escrita, atès que és cantada i improvisada en el moment, mentre que la glosa escrita no és improvisada.
Així, a través del rap i la glosa improvisada es van fer uns jocs de rimes on l’alumnat de 2n i 3er d’ESO va poder comprovar que l’exercici de la improvisació oral és molt positiu per al desenvolupament del cervell, atès que requereix rapidesa, enginy i càlcul. Els beneficis, per tant, d’aquesta modalitat de la nostra cultura popular són evidents.
En conseqüència, va ser molt gratificant veure diferents alumnes com eren capaços d’engirgolar rimes a una velocitat considerable i observar com s’adonaven del seu enginy. Llàstima que aquests tallers només siguin d’un dia, atès que les i els alumnes es motiven i és una activitat molt engrescadora per ells i elles. Es podria crear en aquest centre una assignatura que s’anomenés “Improvisació oral”?
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada