Entrevista: Rebeca, responsable de la comissió d'enriquiment


  1. De què es tracta l’enriquiment curricular?

És un programa que surt per donar resposta a certs alumnes amb altes capacitats o també alumnat amb bon rendiment acadèmic i que té moltes inquietuds que van més enllà del que poden aprendre a les diferents assignatures, i, per això, la Conselleria d’Educació va crear aquest programa, dotant d’hores per poder cobrir aquestes necessitats. 

  1. Des de quan es va iniciar el projecte?

El vàrem començar al curs 2017-2018, però en aquell moment no teníem res organitzat. No sabíem com començar, i per això vàrem anar a una escola que ja feia el programa, per agafar idees. Els primers cursos, vàrem intentar que l’alumnat fes algun projecte durant els temps de classe en què havien acabat la tasca, però aquest sistema no va funcionar. Després, vàrem canviar de sistema i trèiem els alumnes cada cert temps de classe per fer un seguiment de diferents activitats que ells escullen (dintre d’una oferta) i això sí que va funcionar.


  1. Com i per què va sorgir aquesta iniciativa?

Com que els alumnes amb necessitats educatives ja tenien ajudes, com professorat i classes de reforç, amb els alumnes amb més capacitat trobàvem que era necessari també oferir activitats que poguessin cobrir les seves necessitats. Per això vàrem fer aquest programa.


  1. Quants docents fan aquest projecte?

Enguany, quatre professors de diferents assignatures (lletres, arts i ciències) per tal de poder fer activitats diferents que interessin als alumnes.

  1. Quin nombre d’alumnes hi participa?

N'hi ha devers quaranta. Encara falta afegir els candidats de 1r d’ESO que a partir de gener-febrer proposaran els equips docents. 


  1. Com pot l’alumnat participar en el programa?

El primer pas és a 1r d’ESO. Es proposen alumnes des d’orientació i l’equip docent.

Després, passam un formulari, i amb els que responen i estan interessats a participar-hi

fem una reunió per començar a organitzar les activitats. Segons la implicació de l’alumnat

a 1r curs, a 2n es converteixen oficialment en alumnes participants en el programa.


  1. Què fa l’alumnat que ha estat triat per participar-hi?

En funció dels que ells han escollit faran diferents activitats. Per exemple, aquest any estam preparant la participació en concursos com Xperimenta, concursos artístics, 11F. Hem fet activitats de ràdio i diferents sortides extraescolars. Tenim previst també participar en la Fira cultural amb diferents paradetes.


  1. Quins tipus de treballs addicionals pots triar?

En el formulari que enviem al principi de curs, poden triar quin li interessa més. Normalment, posam els qui més es trien per part dels alumnes.


  1. Cada quan es reuneixen per fer el projecte que han triat o es fa per via Classroom?

Les dues coses a la vegada. Per als projectes que necessiten molt de temps es solen fer per via Classroom. També feim servir temps de pati o, si és necessari, l’alumnat surt en algunes classes, sempre que no afecti el seu ritme d’estudi.


Rafel Salvà Gelabert i Chioma A. Nzeako 2F

     

Comentaris