Entrevista: VÍCTOR!!


ENTREVISTAM EL NOSTRE DINAMITZADOR: VÍCTOR UWAGBA

Enguany tenim un dinamitzador lingüístic que no deixarà ningú indiferent, ja ha treballat amb alguns grups i avui el volem entrevistar.

1- Bon dia, Víctor. D’on vens?

Bon dia, primer vull agrair que em doneu un espai i que em feu aquesta entrevista. Ara responent a la pregunta, jo som de Lagos, Nigèria, però fa 20 anys que visc a Mallorca.


2- Has viscut a altres llocs a part del teu país i Mallorca?

He viscut a diferents països: 2 mesos a Mali, a Burkina Faso, a Algèria i a Anglaterra.


3- Per què vius a Mallorca?

Vaig venir a Mallorca per un amic que vivia aquí. El vaig venir a visitar i ja vaig quedar aquí.


4- Quines són les coses positives i quines les coses negatives de Mallorca?

Com a coses positives destacaria la gent i el menjar. I com a cosa negativa trob que hi ha massa gent a l’estiu i no es pot gaudir com cal d’una illa tan meravellosa com és Mallorca.

5- Quina és la teva feina? T’agrada?

Jo som dinamitzador i la meva feina M’ENCANTA!!!, perquè la dinamització permet treballar molts de valors positius.


6- Per què creus que és necessària la dinamització lingüística?

La dinamització lingüística és importantíssima treballar-la, per fer visible la llengua i la rica cultura d’aquí, que cada dia va fent passes enrere, i no ha de desaparèixer.


7- T’agrada fer de dinamitzador? Per què?

M’agrada molt fer de dinamitzador lingüístic, i sol sorprendre molt que una persona com jo faci aquesta feina. La feina m’agrada perquè a través del joc faig que l’alumnat agafi confiança i aprenguin.


8- Com definiries la teva funció com a dinamitzador lingüístic i quins són els teus principals objectius a l'institut?

Com a dinamitzador lingüístic, i el fet de poder entrar a les aules em permet treballar molts de valors diferents i conèixer molts de perfils diferents.El meu objectiu principal és que a través del joc les persones agafin prou confiança per parlar català sense por, encara que s’equivoquin.

9- Quines estratègies utilitzes per fomentar l'ús de la llengua catalana?

Al llarg del temps ha anat enriquint els meus recursos som mediador cultural, percussionista, contacontes ballarí, escriptor…tot això, em permet comunicar-me i fer que es comuniquin amb mi de manera natural en llengua catalana.


10- Com gestiones la diversitat lingüística dins de l'aula?
El primer que faig és donar un espai de confiança a l’alumnat per parlar en català, que no és tan difícil, només és qüestió de voler-ho fer i deixar prejudicis i pors fora.S’ha de començar a poc a poc, i estimant la llengua.

11- Quines són les activitats que sols fer?
Em coordino amb la persona responsable del programa, na Marilena, per analitzar les necessitats del centre i poder establir un pla de treball adequat per respondre a aquestes necessitats.De moment, don suport a les tutories, a música, a educació física i a coeducació.

12- Quins consells o estratègies donaries als estudiants per millorar les seves habilitats lingüístiques en català?

Jo pens que l’entorn ens ajuda a l’hora de xerrar, som molt comunicatius, també actualment tenim molts de recursos tecnològics al nostre abast i adaptats als diferents nivells, però el més important és tenir una actitud positiva i ganes de fer-ho.

13- Quin és el teu desig per al futur?

M’encantaria que d’aquí a 10 anys la gent se’n recordi de la feina d’en Víctor.


Moltes gràcies, Víctor, ens veiem aviat!


Biel Calafell (3r ESO F) i Maria Riera (4t ESO B)

Comentaris