Entrevista a na Lilly de 1E

Al nostre institut hi ha moltes persones de diferents països. Avui n’entrevistarem una d’elles: Lilly.


De quin país ets?

Soc d’Alemanya. Vinc de Saxònia. És una regió a l’est d’Alemanya.





Els teus pares, són els dos d’Alemanya?

La meva mare és d’Alemanya, com la meva germana i jo. El meu pare és de Nigèria, però allà no hi he estat mai.


Quant de temps fa que ets a Mallorca?

Fa alguns anys que estic aquí.


Quants idiomes parles? Quins?

Parl quatre idiomes: alemany, català, castellà i anglès.


Per què la teva família va venir a Mallorca?

El meu pare és de Nigèria i va venir a Europa, perquè hi ha més possibilitats de guanyar doblers. La meva mare va venir d'Alemanya a Mallorca, perquè aquí li agrada més la forma de viure, el temps, la gent és amable…


Tens altres persones de la teva família que viuen aquí a Mallorca?

El cosí del meu pare de Nigèria viu aquí, però de la meva família d’Alemanya ningú no viu a Mallorca.


Què t’agrada de Mallorca?

El mar, perquè m’agrada el color i l’esport a l’aigua; i les palmeres.


Què t’agrada d'Alemanya?

El menjar; el meu menjar preferit és Eierschecke (un pastís de formatge saxó) i Bretzel. També m’agraden els edificis, els contes de fades, la neu, la gent, el paisatge…




T’agrada viure a Mallorca o viuries a un altre lloc?

No m’agrada viure aquí, m’agradaria viure encara a Alemanya.


Per què?

Perquè tota la meva família viu a Alemanya. Els enyoro molt, m’agradaria veure los més i passar més temps amb ells.


T’agrada anar a l’institut?

Sí, perquè m’agrada aprendre noves coses, els professors i els patis dinàmics. M’agrada perquè a la meva altra escola no es podia fer.



Moltes gràcies per contestar les preguntes.


Chioma Nzeako

Comentaris