Entrevista exalumna: Rocío!!

Bon dia, avui he tingut la sort d’entrevistar una exalumna queva estudiar a La Ribera fins l’any passat, aquesta alumna és la meva millor amiga, na Rocío Padilla!



Hola, Rocío, comencem!


1. Quants d’anys tens? 

Tinc 16 anys.


2. Què estàs estudiant i on? 

Actualment, estic estudiant un Grau mitjà d'Arts Gràfiques, més concretament

preimpressió digital. A l'IES Josep Maria Llompart.


3. Quin horari feu? 

Normalment de 08:00 a 02:00, excepte els dimarts que sortim a les 03:00.

També tenim l'opció d'anar-nos-en una hora abans sempre que el professor hagi faltat.


6. Hi ha matèries pràctiques? Què us fan fer?

Sí, normalment la majoria de feines que feim són treballs amb Photoshop,

Adobe Illustrator, Adobe InDesign… Però també ens donen teoria,

com per exemple diferents tipus d'impressores. Igualment, es podria dir que

la majoria de temps són coses pràctiques, fotomuntatges com anuncis publicitaris, revistes…


7. Heu d'anar vestits d’una manera concreta? Com i per què? 

No, per sort no, ja que la roba no té res a veure amb el cicle i no és privat


8. Quants anys duren aquests estudis? 

Cada grau dura aproximadament dos anys.


9. Quin material necessiteu? 

No necessitam dur res de casa. El que utilitzem són equips d'ordinadors, encara que,

ens han ensenyat les impressores i els seus components, però de moment

només utilitzam ordinadors.



10. Quants alumnes sou a la teva classe? Hi ha nines i nins?

Som 23 persones, la majoria som nines, però també n'hi ha de nins, igualment no hi ha gran diferència.


11. Com et va anar estudiar a l’IES La Ribera? 

En el meu cas va ser un poc complicat, el primer curs d'ESO va aparèixer la COVID,

que va dificultar tot, però igualment m'ha anat molt bé aquests quatre anys, els he gaudit.


12. Com et va anar el teu primer dia al nou institut? 

Meravellosament. Justament el primer dia vaig conèixer unes nines que avui en dia són

amb les que millor m’ho pas. Igualment el primer dia estava molt nerviosa. A més, a la meva

classe hi ha alumnes des de 16 fins a 22 anys, encara que això ara com ara no explica res, tots ens duim molt bé. El primer dia vàrem ser allà de 08:55 a 10:45, va ser molt curtet, però va estar molt bé.


13. Què t’agradaria fer quan acabis aquests estudis? 

Primer de tot cursaria el grau superior d'Arts Gràfiques, també a l'IES Josep Maria

Llompart. Després m'agradaria cursar una carrera de disseny gràfic.



14. Vols enviar algun missatge a les teves antigues companyes i companys? Al professorat?

Només m'agradaria dir que moltes gràcies per aquests 4 meravellosos anys, han estat

molt agradables. M'agradaria enviar-li una abraçada a tot el professorat, especialment

a n'Aitana Arnao, n'Eva Xaneiro i n'Irene Alarcón també d'anglès.


Gràcies per aquesta entrevista :)! 


Jaumej Carbonell Janer




Comentaris