Conserges!


Entrevistam n’Espe i na Paquita, les nostre conserges



Avui hem volgut fer una entrevista a les conserges de l’institut, n’Espe i na Paquita, per saber com és la seva vida a l’institut i quina és la seva feina. Hem preparat set preguntes, que ens han semblat interessants, perquè ens expliquin un poc com és la seva feina. 


Quina és la vostra feina al centre?


Espe: La nostra feina a l’institut és mantenir el control de les entrades i sortides, ordre a l'institut, logística i moltes coses més.

Paquita: Fer fotocòpies, telefonades, controlar entrades i sortides i altres coses.



Quines coses t’agraden i quines no t’agraden de ser conserge de l'institut?

Espe: No m’agrada despertar-me prest i m’agrada molt conviure amb l’alumnat i el professorat. Una cosa que m’agrada molt és conèixer la gent nova que arriba cada any.

Paquita: M’agrada tot, sobretot estar amb gent jove com vosaltres.



Quants d'anys fa que sou conserges?


Espe: Jo vaig començar fa setze anys, abans vaig estar dos anys d’auxiliar de consergeria.

Paquita: Fa vint-i-quatre anys. Sis anys a l’IES Baltasar Pòrcel i divuit a la Ribera.


Quina és la vostra sensació, després de tants anys sent conserge?


Espe: És una sensació molt agradable, ja que coneixes a molta gent diferent i de moltes edats.

Paquita: Molt bona i molt satisfactòria.



Teniu dificultats a l’hora de parlar amb famílies que no parlen ni català ni castellà?

Espe: Sí, amb anglès puc comunicar-me, però amb altres llengües ja es complica més.

Paquita: Sí, un poquet, no sé xerrar altres llengües.



Quin tipus de curs o estudi heu fet per arribar a ser conserge?


Espe: Amb el graduat escolar vaig poder entrar d’auxiliar de consergeria i vaig venir a l’institut.

Paquita: Quan era netejadora vaig fer un examen de promoció interna i vaig poder accedir al lloc de feina de conserge.



Què destacaríeu de fer aquesta feina i no una altra?


Espe: Sobretot fer feina amb gent jove, et dona moltíssima energia. Cada any és diferent, amb gent diferent i tot això m'agrada molt.

Paquita: L’ambient d’estar amb l’alumnat i gent jove.



En aquesta entrevista hem pogut veure que a na Paquita i a n’Espe els agrada molt la seva feina i no la canviarien per cap altra.


Rafel Salvà Gelabert i Chioma Alicha Nzeako 2F






 

Comentaris