Viatge d'estudis dels 4ts

Durant aquest darrer trimestre, del 3 al 5 de maig, l'alumnat de 4t d'ESO ha anat de viatge d'estudis per celebrar aquest darrer any ple de canvis. Varen ser 3 dies i 2 nits plenes d'emocions i esdeveniments que seran difícils d'oblidar. Tot i això, la ment humana és enganyosa, així que, abans que tot s'esborri d'ella, posem sobre el paper tot el que recordam d'aquest memorable moment de les nostres vides.

I és que l'aventura dels alumnes de 4t d'ESO comença com qualsevol altra, a un aeroport a les 6 del matí: targetes d'embarcament a la mà, maletes facturades i a volar! A Barcelona, ens esperen dos autocars que ens acompanyaran al llarg del viatge.

Els viatges en autocar foren tranquils, almenys per a un dels autocars, ja que, estava clar que hi havia un autocar més fester que l'altre. Amb música o no, el paisatge era el mateix per als dos: camps d'arròs, polígons industrials i, de vegades, bonics rius.

4t d'ESO arriba a l'alberg d'Amposta on els nostres monitors ens assignen les nostres habitacions i ens expliquen les normes de l'alberg; està clar que no les vam complir totes. Amb el passadís dels nins i el passadís de les nines ja ple de maletes i roba tirada per terra de les habitacions, ens preparam per tenir el "millor" dinar de la nostra vida.

En paraules dels alumnes, sembla que el menjar no era d’allò més bo a l'alberg, però qui som nosaltres per jutjar si no l’hem pogut provar? El que està clar és que durant els tres dies de berenar, dinar i sopar junts, a més d'explorar sabors exòtics, l'alumnat de 4t va fer amistat amb la resta d'alumnes presents a l'alberg; entre rialles, cantaven els molts d'anys dia i dia a cada dinar i sempre a la mateixa persona, sembla estrany no? Idò, ho era, però ens ho passàrem bé.

Òbviament, vam fer moltes més coses a part de menjar. El primer dia va anàrem de creuer pel delta del riu Ebre, un lloc al qual no estem acostumats els mallorquins i que va ser tota una nova experiència. Tot i això, és clar que una activitat tan relaxant com un creuer no entretingué a una banda d'estudiants que volen divertir-se amb alguna activitat un poc més física, però encara quedava molt a fer, arribava la nit...

Durant la primera nit vam ballar tots ficats a una petita discoteca el Just Dance durant hores: suats, morint-nos de calor i amb els cors a cent per hora. Fins i tot, els nostres professors varen ballar! I alguns coneixien les cançons!

Resulta que el nostre professorat és més esportista del que creiem, ja que l'endemà just després de berenar, havent ballat tota la nit, estaven preparats per fer un passeig de 2 hores en bicicleta.

Durant aquest trajecte varen punxar-se moltes rodes i varen sortir moltes cadenes, però entre curses i crits, tots vam aconseguir arribar al punt de partida i sense haver tingut cap complicació.

Aquest mateix dia, després de deixar les bicicletes, anàvem a dinar a un restaurant proper al nostre pròxim destí. Vam dinar fideuà, patates fregides i iogurt, perfecte per a guanyar energia per a la següent activitat: Kayak.

A la vorera de la mar, en una part que connectava amb l'Ebre els nous monitors, ara de Kayak, ens ensenyaven els conceptes bàsics. Després d'aquesta petita explicació, començava la nostra aventura, en parelles o trios usant totes les nostres forces per ser els millors navegants i poder guanyar les curses que anàvem fent.

Havent passat un dia sencer fora de l'alberg i embrutant-nos d'arena, era hora de dutxar-nos i preparar-nos una altra vegada per al sopar, abans d'una segona nit que donaria molt de per xerrar: tallades de cabells en mig del pati, partits de bàsquet, vestimentes peculiars i una discoteca molt esbojarrada, ara en un espai molt més gran que abans i entre diferents centres educatius que eren a l’alberg. Qui hauria imaginat mai que els nostres professors José i Andreu anirien una estona a aquesta festa i acabarien convertint en els protagonistes.

Havent alguns viscut la gran nit de les seves vides, clarejava un nou i l'últim dia que passaríem a la península. Ens acomiadàvem el matí dels nostres monitors i de l'alberg en el qual tantes coses vam viure. Tot i això, encara quedava un llarg dia per davant, ja que ens dirigíem a Port Aventura, i quina aventura!

En el vast món de Port Aventura, l'alumnat de 4t es va dissipar entre la multitud amb un únic objectiu, pujar a tantes atraccions com fos possible, o bé tot el contrari, en el cas dels més relaxats. Durant la visita al parc, en anavem trobant, una, dues o tres vegades i a cada cop ens contàvem el que havíem fet i el que encara ens quedava per fer. Entre el ferotge oest, Àsia, Mèxic, la jungla i molts més escenaris, tothom, volgués o no, acabava pujant, banyant-se, cridant i fins i tot alguns desmaiant-se, a un inoblidable parc d'atraccions, al Furious Bako, al Shamballa o al Dragon Khan.

Tots suats, banyats i bruts tornàrem a l'autocar, després d'un memorable dia, que ja acabava amb la llum de la lluna il·luminant el nostre camí cap a Mallorca. Durant un segon, la nostra llum va pipellejar quan a l'aeroport de Barcelona, entre unes coses i altres: trobarem sobrereserva (overbooking), perdérem targetes d'embarcament, DNI i fins i tot, ens va aturar la Guàrdia Civil per... dur coses estranyes a la maleta, com una pistola de joguina. Tanta sort que finalment, tot va sortir bé...

Així acaba l'aventura de 4t d'ESO al seu viatge d'estudis. 3 dies i 2 nits, del 3 al 5 de maig al delta del riu Ebre. Amb aquesta gran cloenda, els nostres camins se separen: alguns anam a FP, altres a Batxillerat i altres a qui sap on, però mai oblidarem aquest viatge.

L'alumnat de 4t d'ESO esperam que tots vosaltres, els lectors d’aquest article pugueu, en algun moment, experimentar el mateix que nosaltres, si és que no ho heu fet ja.