EL LINGUÒMETRE DE L’IES

 A principi del 3r trimestre, alumnes de 1r d’ESO hem realitzat una situació d’aprenentatge, de Llengua Catalana, que ha consistit en un projecte de recull i de recerca d’informació sobre les llengües maternes de l’alumnat de l’IES La Ribera.

El primer que vàrem fer per a poder dur-lo a terme va ser anar classe per classe, a demanar quin idioma parlava cadascun dels joves a casa seva. A continuació, vàrem formar grups de treball (de 2 o 3 persones) i vàrem decidir quina llengua treballaríem d’entre les que havien sorgit en el treball de camp.

Llavors, vàrem començar a fer recerca d’informació sobre cada llengua, i la vàrem distribuir en una cartolina explicativa: a quina família lingüística pertany?, quants de parlants té?, formes de salutació i de comiat, dins quina (o quines cultures) es contextualitza?, manifestacions culturals singulars o curioses i personatges reconeguts (músics, actors, escriptors, etc.) que tenen aquesta llengua com a materna.
Seguidament, vàrem presentar la informació de la nostra cartolina a la resta de companys de classe, i vàrem crear el linguòmetre: un mural, fet de paper continu, en què les 32 llengües diferents estan ordenades per percentatge d’alumnes que la parlen a casa; sent el castellà la més parlada de totes i el tagalo o el bahasa indonesia els idiomes menys parlats.

El passat divendres, dia 09/06, es va muntar l’exposició; composta pel linguòmetre i el conjunt de cartolines. La trobareu en el passadís de 1r d’ESO, davant de l’aula de 1r ESO C. Animeu-vos i aneu-la a visitar, no us la perdeu!

Comentaris