INTERCANVI LINGÜÍSTIC A BESALÚ

El dilluns, 24 d'abril, va començar la nostra aventura. Vam haver de ser ben prest a l'aeroport, a les 5:30 h, perquè l'avió sortia a les 7:30 h. Després d'acomiadar-nos dels pares, vam facturar les maletes i agafarem l'avió, camí a Barcelona. Un cop arribats, ens vam dirigir cap al centre de la ciutat, on ens vam trobar amb l'alumnat i professorat de Besalú.

Una vegada, ens vam presentar a les nostres parelles lingüístiques, ens dividirem en diferents grups i ens feren una ruta pel centre històric de la ciutat. Vam visitar el Palau de la Música, el Born, la plaça de Sant Jaume, la Rambla... El final de la ruta fou al port, a la zona del Maremàgnum, on vam dinar.

Havent dinat, vam fer ruta cap a Besalú i ens trobàrem amb les famílies de les nostres parelles. L'horabaixa ens va servir per començar a conèixer-nos.

El segon dia del viatge el dedicàrem a descobrir el poble i l'institut de Besalú. A l'IE Besalú, els organitzadors ens van explicar el que faríem aquell mateix dia. La primera activitat va ser la ruta medieval teatralitzada pels carrers del poble, on l'alumnat es va vestir per a l'ocasió. Després, tornàrem a l'institut on férem diferents tallers: lingüístics, cooperatius i jocs de circ. El matí va acabar amb un assaig general de l'espectacle de circ, que preparen diferents grups d'alumnes de l'IE Besalú.

El següent dia va ser molt interessant, però molt cansat. Vam visitar la zona volcànica de la Garrotxa, devora Olot. Vam recórrer dos volcans, el de Santa Margarida i el Croscat. La Tura, professora de Besalú, fou una fantàstica guia. Ens va explicar en detall cada un dels volcans visitats. Vam berenar dins un d’ells!!!

Després, caminàrem per la Fageda d'en Jordà, on ens havien preparat uns reptes matemàtics. Allà dinàrem i havent acabat continuàrem la ruta cap a Olot. Quan arribàrem al poble, visitàrem l'Espai Cràter, un centre de referència sobre vulcanisme. Fou una visita molt interessant!

L'horabaixa estàvem molt cansats, perquè havíem caminat més de 17 km, i passàrem la resta del dia amb la família i la nostra parella.

El darrer dia arribà i s'acabava la nostra experiència! :(

Vam visitar el poble de Banyoles, on férem grups i realitzàrem una gimcana lingüística.

En acabar, vam caminar per l'estany de Banyoles. Després vàrem dinar a unes taules de pícnic.

Retornats a l'institut de Besalú, va arribar el moment d'agafar maletes i acomiadar-nos de les nostres parelles i amics. Abans, però, ens van regalar un clauer i un punt de llibre.

Ens ha semblat un viatge molt divertit i enriquidor! Hem après a parlar més en català i hem fet amics nous. Estam desitjant que arribi ja la segona part!!!