FIORELLA!!

                                     ENTREVISTA A NA FIO


Hola a tots i  totes, avui hem fet una entrevista a na Fio.

Ella és una nina que pateix ceguera; és a dir, no hi veu gens.


A continuació li hem fet unes quantes preguntes:


  1. Vares néixer amb aquesta malaltia o no?

  • Sí, vaig néixer ja amb aquesta malaltia.


  1. Creus que és diferent la vida d’una persona amb vista que una persona fora vista? Com és el teu cas.

  • Crec que sí, que és diferent perquè no és el mateix estar amb persones cegues que estar amb persones que hi veuen.


  1. Això et complica els estudis?

  • Si, algunes vegades en diferents coses; per exemple ens projecten una imatge a la pissarra i per  jo és complicat saber com és i per això he de tenir algú que m’ajudi  ja que si no em descriuen la imatge se'm fa molt complicat saber què és. 


  1.  Com és el teu dia a dia amb els estudis?

  • El meu dia a dia amb els estudia podria dir que de vegades bé i de vegades no tant bé, ja que sempre amb l’ajuda del professorat em va molt millor.

També ells s’han hagut d’adaptar a mi en algunes ocasions i en altres, he hagut adaptar-me jo a ells.



  1. Com penses que serà el teu futur?

  • El meu futur crec que serà bo ja que m’agradaria ser professora de braille, viatjar per conèixer els meus amics i amigues que només conec virtualment i alguna cosa més.

  1. Quina és la teva passió o afició?

  • La meva afició o passió és la música, però també en concret cantar; i al meu temps lliure jugar a jocs de taula, o anar a fer una volta per veure als meus amics.


  1. Tens alguna persona que per a tu és especial al teu entorn?

  • Si, la meva amiga Parwana que cada dia m’ajuda a l’hora del pati.


  1. Et costa avui en dia anar per les ciutats i/o pobles de Mallorca?

  • Sí, perquè  hi ha moltes dificultats o faroles en les voravies i això fa que hagi d’ estar esquivant les coses tot el temps i això és molt cansat,

Tampoc hi ha semàfors adaptats  per a persones cegues,  de moment l'únic lloc que conec que hi ha semàfors adaptats I els carrers adaptats, és Madrid.


  1. Com fas per anar a fer una passeig?

  • Per anar a fer un passeig el que faig és anar amb una mà al bastó que m'indica si hi ha algú un poc més envant que jo i l'altre mà aferrada al braç d'algú.


  1.  Has viatjat  mai? Quins records en tens?

   -Si, si he viatjat, he viatjat a Madrid ja que els darrers anys estava allà estudiant i un dels records que més tenc és que estava molt ben adaptat a les persones cegues.



I finalment, li hem demanat a veure si domina i sap el llenguatge de Braille ?

 La seva resposta ha estat: 

la veritat és que el sé dominar bastant ja que duc des dels 4 anys emprant-lo i a poc a poc n’he anat aprenent.



Maria Antònia Capellà Garcías 3D  15/2/2023


Comentaris