El nostre intèrpret d'alemany!

Aquesta setmana dues alumnes de primer de batxillerat  d'alemany s'han animat a entrevistar al nostre estimat auxiliar de conversa, en Jonas!!, un universitari alemany molt amable que està disfrutant de la seva experiència al nostre centre i que està encantat amb la nostra illa. Si el voleu conèixer una mica...llegiu aquesta entrevista!!!


  1. És la teva primera vegada a Mallorca o ja coneixes l’illa?

-No, ja havia vengut dues vegades, una amb la meva família i una altra amb amics a Alcúdia.


  1. Què és el que més t’agrada de l’illa? 

-El que més m’agrada és el clima, sempre fa sol i fa bona temperatura, pots nedar durant tot l’any, vaig nedar el 2 de gener. Hi ha paisatges super guapos, la ciutat preciosa i la cultura. Es poden fer visites, senderisme, etc.


  1. Què coneixes de l’illa?

-Fa poc vaig visitar les coves del Drac a Porto Cristo, són espectaculars, hi ha un concert de música clàssica al final de la cova. Aquest lloc és meravellós. Hi ha una hora de camí fins Porto Cristo des de Palma, però val la pena. També Sóller i Valldemossa, el Mirador de la Foradada.


  1. Què estudies a la universitat a Alemanya?

-A Alemanya, a la universitat estudii espanyol i esport. Faig de monitor per a nens. També faig pedagogia i estic al càrrec de nens amb problemes socials, els duim a la natura, als boscos i feim activitats amb ells de comunicació, jocs. A vegades es barallen i reflexionem amb ells de com solucionar els conflictes.


  1. Què t’agradaria recordar de l’experiència com auxiliar de conversa?

-M’agradaria recordar la meva experiència a les 2 escoles, la ciutat, la gent que he conegut, moments especials com una posta de sol i un concert al que vaig anar amb un amic.



  1. Ens pot contar la teva rutina aquí com a auxiliar de conversa?

-M'aixec a les 7h, vaig a l’escola, visc a Palma, així que agaf el bus fins a l’escola. Després vaig al meu gimnàs que és el mateix que a Alemanya, després llegesc, qued amb amics o passeig per la ciutat.


  1. Tens amics aquí? Com els has conegut?

-Sí, tenc amics aquí. Els he conegut perquè també són auxiliars de conversa com jo, quedam per dinar junts, anar al cinema, etc. També sóc amic dels meus companys de pis, visc amb una francesa i una española. Amb la francesa anem al cinema amb altres amics, cada setmana, hem vist Avatar. També faig tàndems, que vol dir quedar amb algú español  i la meitat del temps parlam en español i l’altre meitat en alemany, perquè ell vol aprendre alemany, nom Jorge. Recoman el tàndem per aprendre una llengua.


  1. Prefereixes el menjar alemany o espanyol?

-Ara mateix sóc vegetarià però menj ous i m’encanta la truita de patata. En aquests moments puc dir que preferesc el menjar espanyol, sobretot, per les tapes, per exemple patates braves. 


  1. Tens una al·lota a Alemanya? És complicat tenir-la tan enfora?

-Si, és complicat, perquè no ens podem veure sovint, perquè ella és estudiant i no tenim tants doblers per comprar bitllets i així veure’ns més. Ahir va ser el seu aniversari i li vaig fer arribar un regal a través del meu germà, vendrà 10 dies al febrer, li vull mostrar Valldemossa, Sóller, etc.





  1. També ens has contat que tens un germà. Quants d’anys de diferència d’edat hi ha entre vosaltres? Us enteneu bé?

-Si, ell començarà a aprendre espanyol l’any que ve, té 16 anys, ens duim 12 anys de diferència. Em va visitar per Nadal i vàrem fer moltes coses divertides: anar amb bici, menjar tapes, etc. 


  1. Has estat ja a la península? On?

-Si, he estat un semestre a Valladolid l’any 2019, fent un Erasmus. Vaig visitar Salamanca, Bilbao, Burgos, Lleó, Madrid, etc. També vaig anar a Toledo, Barcelona, València i al sud: Sevilla, Granada, Malaga. Vull conèixer totes les regions d’Espanya per ser un bon professor d’espanyol que coneix la cultura i els llocs del país.


Comentaris