Entrevistem a na Parwana, alumna de 3C

ما با پروانه، یک دانشجوی 3C مصاحبه می کنیم

1. Que va ser el pitjor d’haver de deixar el teu país natal, l’Afganistan?

بدترین چیز در مورد ترک کشور خود، افغانستان، چه بود؟




El pitjor va ser haver de deixar part de la meva família i amics, molts estan vivint entre Kabul i Iran. La meva millor amiga es diu Mohadisa i la trobo molt a faltar. No parlem des que vaig arribar a Espanya ja que ella no té accés a Internet.


بدترین چیز این بود که برخی از خانواده و دوستانم را ترک کنم، بسیاری از آنها بین کابل و ایران زندگی می کنند. اسم بهترین دوستم محدیسه است و دلم برایش خیلی تنگ شده است. ما از زمانی که من به اسپانیا آمدم صحبت نکردیم زیرا او به اینترنت دسترسی ندارد.


Ghazni, la ciutat de na Parwana


2. Quina és la situació actualment en el teu país ?

2. وضعیت فعلی کشور شما چگونه است؟



Molt dolenta, la gent Hazara i sobretot les nines com jo no ens deixen estudiar. Els Hazara som diferents culturalment i lingüísticament de les altres ètnies del país com la Pastún, la Uzbec, o la Tayik entre moltes altres. 


حیف که هزاره ها و بخصوص دخترانی مثل من نمی گذارند درس بخوانیم. هزاره ها از نظر فرهنگی و زبانی با سایر اقوام کشور مانند پشتون ها، ازبک ها یا تاجیک ها و بسیاری دیگر تفاوت دارند.

 


3. Se t’està fent molt difícil socialitzar-te? 

3. آیا معاشرت برای شما بسیار سخت شده است؟



Sí, m’està costant. 

بله، روزهای سختی را می گذرانم.



4. Quant de temps dus a Mallorca?

4. چه مدت در مایورکا هستید؟



Ara fa un any que som aquí.

الان یک سال است که اینجا هستیم.



5.Què és el que més t’agrada de Mallorca?

5. چه چیزی را در مایورکا بیشتر دوست دارید؟



El que m'agrada més de Mallorca és la gent.

چیزی که من در مورد مایورکا بیشتر دوست دارم مردم هستند.


Un panell de marbre que adornava el pati del Palau de Mas'ud III del segle XII dC a Ghazni


6. Què va ser el primer que et va cridar l'atenció en arribar aquí?

6. وقتی به اینجا رسیدید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب کرد چه بود؟



 M'ha impressionat molt que les dones no duguin hijab. 

از بی حجابی زنان بسیار متاثر شدم.

Minaret històric al costat d'una carretera al nord-est de Ghazni

7. Quin és el teu menjar preferit?

7. غذای مورد علاقه شما چیست؟



El meu menjar preferit és la pizza.

غذای مورد علاقه من پیتزا است.


8. Perquè portes el hijab?

8. چرا حجاب می کنی؟


Duc el hijab perquè és la meva religió i perquè m’agrada molt. En diem el record de la meva mare Zahra, una profeta de l’Islam.

من حجاب دارم چون دین من است و خیلی دوستش دارم. اسمش را می گذاریم یاد مادرم زهرا، پیامبر اسلام.


Vista del minaret de Bahram Shah construït pel sultà de Ghazna, Bahram-Shah a Ghazni

Moltes gràcies!

Zoe Garcia Mateu






Comentaris